الخميس، 29 سبتمبر 2011

الفلول من ورائينا والبحر من أمامنا...

كنت في جلسة مع صديقة لي وبالصدفة البحتة جائت سيرة الله يمسي هم بأي حاجه (الفلول) فقالت لي صديقتي أن هناك صديقه ليها أبوها توفاه الله وكان خير الله أم اجعله خير قبل ما يموت فلول وفلول فلول يعني من العيار التقيل وبدون ذكر أسماء مات قريب وكان في المركزي العالمي ألي فيه صحبنا الي كان ريس من فترة وبعدين قالت لي أنا مش ريحا العزاء ده
قلت :ليه يا بنتي ده عزاء حرام
قلت لي :ده فلولو
قلت :يا بنتي هوا مات وده واجب ملكيش في موضوع بقا فلول ولا مش فلول
قالت لي : لأ  ده فلول يعني فلول
ومش رايحه
لما روحت أعدت أفكر كتير هوا لو ليا واحد صحبي فلول مثلا وما أروحش أعزي عشان فلول
وبعدين فلول ده يعني إيه مثلا زي كافر ولا زي داعر ولا زنديق
إيه الهبل ده لأ طبعا هروح طب لو عرف الناس اني روحت هبأ أنا كمان فلول لا قدر الله طب أعمل إيه يا رب ..أعمل إيه أعمل إيه ..
أرحمونا فتي ومزايدات بقا عزاء وواحد مات أكيد هروح فلول ولا مش فلول ربنا هيحسبه وهو مات وأنا عليا واجب ربنا يستر علينا..

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق